بعد از امارات و عربستان؛ مصر نیز سایت‌های قطری را فیلتر کرد shia muslim                   
بعد از آنکه عربستان و امارات در واکنش به انتشار اظهارات منسوب به امیر قطر در خبرگزاری این کشور سایتهای رسانه‌های قطری را فیلتر کردند یک منبع از اقدام مشابه مصر در این خصوص خبر داد.

به گزارش مصاف، یک منبع امنیتی بلند پایه مصری عنوان داشت که مسئولان این کشور 21 سایت اینترنتی از جمله سایت شبکه الجزیره و مصر العربیه و عربی 21 و الشعب و الشرق را به اتهام حمایت از تروریسم و نشر اکاذیب فیلتر کردند.

روزنامه عربستانی سبق گزارش داده بود که مسئولان سعودی سایتهای تمام روزنامه های قطری و شبکه الجزیره را فیلتر کرده اند.

یک منبع در وزارت خارجه امارات نیز اعلام کرد که تمام سایت های رسانه های قطری فیلتر شده است.

این موج فیلتر رسانه های قطری پس از آن صورت گرفت که خبرگزاری رسمی قطر اظهاراتی منسوب به امیر این کشور را در خصوص مسائل مهم منطقه ای از جمله رابط با ایران و انتقاد از سیاست های کشورهای حوزه خلیج فارس منتشر کرد اما این خبرگزاری تاکید کرد که سایت آن هک شده و این اظهارات نادرست است.

در اظهارات نسبت داده شده به امیر قطر، وی وجود پایگاه "العدید" آمریکایی در کشورش را موجب حمایت کشورش از طمع ورزی‌های برخی کشورهای همسایه توصیف و تاکید کرد: این پایگاه تنها فرصت آمریکا برای داشتن نفوذ نظامی در منطقه است.

شیخ تمیم با اشاره به اینکه تنش‌ها با آمریکا به دلیل برخی تجاوزات رئیس‌جمهور آمریکا در این کشور هرگز ادامه نخواهند یافت، گفت: قطر با اسرائیل در ارتباط مستمر است.

وی درباره روابط دوحه با تهران نیز گفت: ایران وزنه مهمی در منطقه و در جهان اسلام است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و قطر روابط جدی خود با آمریکا و ایران را همزمان حفظ می‌کند.

امیر قطر اظهار داشت: صلاح نیست که تنش‌ها با ایران بالا گیرد و به ویژه که ایران قدرت بزرگی است و ضامن ثبات در منطقه است.

وی ایران را کشوری دارای وزنه منطقه‌ای و اسلامی توصیف کرد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و در ادامه خواست تنشی با ایران آغاز نشود.

همچنین امیر قطر در ادامه حزب الله را جنبش مقاومت خواند.

تمیم بن حمد آل ثانی گفت: ترامپ با مشکلات قانونی در کشورش مواجه است و تنشی در رابطه دوحه با دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

منبع:  ایسنا