گرامیداشت وفات حضرت زینب(س) در سوئد shia muslim                   
مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت زینب(س) امروز، ۲۴ فروردین‌ماه در مصلای مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم، پایتخت سوئد برگزار می‌شود.

به گزارش مصاف، این مراسم با حضور شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت(ع) و در جمع معتکفین در مصلای مرکز اسلامی استکهلم برگزار می‌شود.
مراسم اعمال مشهور به «ام داوود» نیز امروز ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در این مرکز آغاز می‌شود و ترتیل‌خوانی سوره‌های ذکرشده در اعمال این روز از برنامه‌های آن است.

مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم ضمن تسلین سالروز وفات بانوی کربلا حضرت زینب کبری(س) از همه ارادتمندان اهل بیت(ع) و مؤمنان مقیم سوئد برای شرکت در مراسم عزاداری دعوت به عمل آورده است.

مختصری درباره اعمال ام داوود

عمل اُمّ داوود که عمده اعمال نیمه ماه رجب است و براى برآمدن حاجات و کشف کُرُبات و دفع ظلم ظالمان مؤثّر است و کیفیّت آن بنا بر آنچه در مصباح شیخ است آنست که چون خواهد این عمل را به جا آورد روزه بگیرد روز سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه رجب را، سپس در روز پانزدهم هنگام ظهر غسل کند و چون وقت ظهر داخل شود نماز ظهر و عصر را به جا آورد در حالتی که رکوع و سجودشان‏ را نیکو کند و در موضع خلوتى باشد که چیزى او را مشغول نسازد و انسانى با او تکلّم ننماید، پس چون از نماز فارغ شود رو به قبله کند و بخواند سوره مبارکه حمد را صد مرتبه و سوره مبارکه اخلاص را صد مرتبه و آیة الکرسى را ده مرتبه و بعد از اینها بخواند سُوَر مبارکه انعام، بنى اسرائیل، کهف، لقمان، یس، صافّات، سجده،حمعسق، دخان، فتح، واقعه، مُلْک، نون، انفطار و ما بعدش را تا آخر قرآن و چون از اینها فارغ شود بگوید در حالتى که رو به قبله باشد دعایی که در کتاب شریف مفاتیح الجنان ذکر شده است.

منبع: ایکنا