تروریسم در مصر؛ هزینه ای که قاهره برای رابطه با رژیم وهابی سعودی باید بپردازد shia muslim                   
تردیدی نیست که تشدید تهدیدات تروریستی تکفیری در منطقه سینا و تلاش برای حمله به مسیحیان در مصر، در چارچوب طرح صهیونیستی- آمریکایی و با استفاده از ابزار وهابی سعودی صورت می‌گیرد.

به گزارش مصاف، خبرگزاری "نبأ" در گزارشی آورد: در حالی که "عبدالفتاح سیسی" –رئیس جمهور مصر- می کوشد تا در مقابل پیروی سیاسی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از آنها باج خواهی کند، حضور گروه های افراطی طی سال های اخیر با حمله به کلیساها، عبادتگاه ها و موسسات امنیتی با استفاده از افراد انتحاری و بمبگذاری ها در مصر گسترش یافته است که آخرین فعالیت تروریستی آن ها حملات انفجاری اخیر به دو کلیسا در شهر "طنطا" و "اسکندریه" در شمال مصر بود.

آنگونه که به نظر می رسد اتفاقات این روزها نمونه ای از اتفاقات دهه هفتاد در مصر باشد؛ به گونه ای که پس از حمله سلفی های وهابی در دوره ریاست جمهوری محمد انور سادات و وابستگی اقتصادی به کشورهای خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی، اشاعه اقدامات افراطی آغاز شد؛ چرا که مهاجرت مصری ها به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان افزایش یافت و آن ها با کوله باری از ارزش های سخیف وهابی به کشور خود بازگشتند.

رسانه های مصری گزارش دادند عامل انفجار اسکندریه "ابا اسحاق مصری" نام دارد که چهار ماه در کویت مشغول به کار بوده است و پس از آن به ترکیه رفته و پیش از آنکه سال 2013 به مصر بازگردد و در منطقه "سینا" سکنی گزیند از طریق گذرگاه "اطمه" وارد سوریه است.

حمله انفجاری کلیسای "طنطا" نیز توسط "ابا البراء مصری" که در عربستان سعودی مشغول به کار بوده و سال 2013 مدتی را در سوریه و لیبی حضور داشته، صورت گرفته است.

در حالیکه "ملک سلمان" –پادشاه مصر- به "عبدالفتاح سیسی" در خصوص کمک به مصر برای مبارزه با تروریسم اطمینان خاطر می دهد در همین حین هزینه روابط قاهره با ریاض را افزایش می دهد.

این افزایش هزینه نه تنها به دنباله روی سیاسی و قطع روابط سیاسی و اقتصادی مصر با ایران و متحدان آن محدود نیست، بلکه هزینه امنیت مصر را نیز شامل می شود و این موضوع نیز در بطن پروژه هایی قرار می گیرد که با منافع ریاض در منطقه همسو نیست.

تردیدی نیست که تشدید تهدیدات تروریستی تکفیری در منطقه سینا و تلاش برای حمله به مسیحیان نیز در چارچوب طرح صهیونیستی- آمریکایی برای تضعیف دولت قاهره و تحمیل شروط و خواسته های خود آنها بر مصر و با استفاده از ابزار وهابی سعودی صورت می گیرد، همانگونه که این وهابیت در کشور اندونزی نیز از طریق حضور در دانشگاه ها و کنفرانس ها و دعوت به اندیشه تکفیری در حال گسترش و به دنبال ایجاد تفرقه و فتنه انگیزی میان امت اسلامی است.

منبع: شبستان