محاکمه نخستین زن شیعه در عربستان shia muslim                   
دادگاه عربستان برای نخستین بار یک زن شیعه را به علت شرکت در تظاهرات محاکمه کرد.

به گزارش مصاف، دادگاه عربستان برای نخستین بار یک زن شیعه را به اتهام مشارکت در تظاهرات شیعیان در منطقه قطیف واقع در شرق این کشور محاکمه کرد.

این برای نخستین بار است که یک زن به اتهام اعتراض و تحریک طایفی محاکمه می شود؛ درحالی که سازمان های حقوقی اعلام کردند که دهها مرد به همین اتهام تاکنون محاکمه شدند.

روزنامه عربستان عکاظ که خبر این محاکمه را منتشر کرده است، از هویت این زن پرده برنداشته است، اما اعلام کرده است که وی 43 سال دارد.

این روزنامه اعلام کرد: وی نخستین زنی است که به دست داشتن در فعالیت تروریستی در قطیف منطقه شیعه نشین شرق عربستان که صحنه اعتراض های اجتماعی است، متهم شده است.

عکاظ می افزاید: دادستانی در جلسه دادرسی روز دوشنبه در ریاض این زن را به ارتکاب جرائمی نظیر اخلال در امنیت، وارد آوردن خسارت و اشاعۀ  فتنۀ قومی متهم کرد.

«عالی الدبیسی» مدیر سازمان حقوقی عربستان که مقرش در برلین است، گفت:بیش از 200 مرد به اتهام حضور در تظاهرات محکوم شدند و مجازات برخی از آنها اعدام است.

الدبیسی گفت: اسم این زن، «نعمیه المطرود» و پرستار است.

از آغاز اعتراض ها در جهان عرب در سال 2011 میلادی، منطقه قطیف شاهد تظاهرات های گسترده ضد دولتی بوده است؛ شهر قطیف در منطقه شرقی عربستان قرار دارد و بیشتر شیعیان که از در حاشیه بودن شکایت دارند، در این منطقه زندگی می کنند.

منبع: شفقنا