نامزد فرانسوی: رُس عربستان و قطر را خواهم کشید shia muslim                   
خوش شانس‌ترین نامزد پیروزی در انتخابات فرانسه اعلام کرد در صورت پیروزی از قطر و عربستان، زهره چشم بگیرد.

به گزارش مصاف، "امانوئل ماکرون" که به هیچ حزبی وابسته نیست و نامزدی میانه رو به شمار می رود، اعلام کرد: "در صورت پیروزی در انتخابات، توافقنامه هایی را که در جهت خدمت به منافع قطر در فرانسه باشد، لغو خواهم کرد".

وی افزود: در این زمینه، به ویژه در دوران ریاست جمهوری (نیکولا سارکوزی) از (2007-2012) امتیازات زیادی در نظر گرفته شده است.

ماکرون یادآور شد که "فرانسوا فیون" نخست وزیر سابق و نامزد راست گرایان در فرانسه، به همین سبب و بحق، آماج هجمه ها قرار گرفت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در گفت وگو با شبکۀ "بی.اف.ام.تی.وی" خاطر نشان کرد: گذشته از آن، مطالبات زیادی از عربستان و قطر خواهم داشت و از آن ها درخواست خواهم کرد در قبال حمایت های مالی خود در عرصه بین المللی یا در قبال کاری که باید در قبال گروه های تروریستی که دشمن ما هستند، عملکردی شفاف تر داشته باشند.

وی افزود: گاهی اوقات، گفته می شود اموالی که به تروریست ها می رسید، کمک های خصوصی است و ربطی به دولت ها ندارد، اما من از این دولت ها درخواست خواهم کرد جلوی کمک رساندن گروه های خصوصی به تروریست ها را بگیرند.

تا آغاز دورِ نخست از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دو هفته مانده است و نظرسنجی های کنونی حاکی از آن است که ماکرون و "مارین لوپن" نامزد جبهۀ ملی، از شانس برابر برای پیروزی در انتخابات برخوردارند، اما همین نظرسنجی ها حاکی از آن است که در دور دوم که با فاصلۀ دو هفته از دور نخست برگزار خواهد شد، ماکرون پیشتاز خواهد بود.

منبع: العالم