تهدید نتانیاهو به حمله به حزب‌الله در سوریه shia muslim                   
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، یک روز پس از پذیرش حملات هوایی در خاک سوریه، گفت تل‌آویو به حملات هوایی علیه حزب‌الله در خاک این کشور عربی ادامه می‌دهد.

به گزارش مصاف،جنگنده‌های اسرائیلی روز جمعه حریم هوایی سوریه را نقض کردند و چندین منطقه را نزدیک شهر پالمیرا در مرکز سوریه هدف قرار دادند.

دولت سوریه گفت با موشک زمین به هوا این جنگنده‌ها را هدف قرار داده، یک جنگنده را سرنگون و به یک جنگندۀ دیگر آسیب وارد کرده است.

نتانیاهو روز شنبه مدعی شد که این حملات یک کاروان تسلیحاتی حزب‌الله را هدف قرار داده است.

وی مدعی شد: «زمانی که ما تلاش‌ها برای انتقال تسلیحات پیشرفته برای حزب‌الله را شناسایی می‌کنیم و ما اطلاعات آن را داریم و (هدف قرار دادن آن) از نظر عملیاتی امکان پذیر است، ما برای ممانعت از آن وارد عمل می‌شویم.»

نتانیاهو افزود: «به همین شکل عمل کردیم و در آینده نیز عمل خواهیم کرد.»

جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان در سال‌های 2000 و 2006 در مقابل تجاوز نظامی اسرائیل از لبنان دفاع کرد. حزب‌الله همچنین مانع از سرریز اقدامات تروریستی سوریه به لبنان شد. جنبش مقاومت همچنین به دولت سوریه در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تکفیری کمک کرده است.

ارتش سوریه حملات هوایی اخیر اسرائیل را «تلاشی نافرجام» برای کمک به گروه تروریستی تکفیری داعش عنوان کرد.

از سوی دیگر اسرائیل با حملات هوایی علیه حزب‌الله و ارتش سوریه و همچنین با درمان معارضان ضد دمشق در منطقۀ اشغالی جولان، از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کند.

منبع: پرس تی وی