ترامپ به دنبال تحقق آرزوهای دیرین اسرائیل shia muslim                   
یک تحلیلگر سیاسی می‌گوید دعوت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای سفر به ایالات‌متحده بخشی از برنامۀ واشنگتن در راستای تحقق هدف دیرینۀ اسرائیل برای بیرون راندن فلسطینیان از سرزمینشان است.

 

 به گزارش مصاف، ترامپ و عباس جمعه (20 اسفند) نخستین گفتگوی تلفنی خود را انجام دادند و طی آن گفتگو، ترامپ از عباس دعوت کرد تا به کاخ سفید برود.

به گفتۀ رالف شوئنمن، نویسندۀ کتاب تاریخ پنهان صهیونیسم، این اقدام نشانگر تمایل دولت جدید امریکا برای مذاکره با عباس است.

این تحلیلگر سیاسی در مصاحبۀ خود با اشاره به گزارش‌های اخیر دربارۀ دیدار محمود عباس با مایک پومپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا)، گفت آن‌ها در این دیدار دربارۀ راه‌هایی بحث کردند که عباس از طریق آن‌ها می‌تواند به صورت ضمنی برنامه‌های ترامپ را که در راستای خواسته‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دربارۀ فلسطینیان و اراضی اشغالی آن‌هاست، تأیید کند.

وی افزود هیچ‌چیز بین فلسطینیان و امریکایی‌ها تغییر نکرده جز اینکه اسرائیل و امریکا قصد دارند مردم فلسطین را از کرانۀ باختری بیرون کنند.

ترامپ از زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی خود حمایت بی‌قیدوشرط خود را از تل‌آویو اعلام کرده و گفته بود اگر رئیس‌جمهور شود، سفارت امریکا را به قدس اشغالی منتقل خواهد کرد.

این تصمیم جنجالی مخالفت شدید فلسطینیان را برانگیخت چراکه آن‌ها قدس را پایتخت آیندۀ کشور خود می‎دانند.


منبع: پرس تی وی