دیوار براق به خط راه آهن تل آویو متصل می‌شود shia muslim                   
رژیم اشغالگر اجرای عملیات "وصل محوطۀ دیوار براق به خط راه آهن تل آویو " را آغاز کرده است.

به گزارش مصاف، روزنامه یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی چهارشنبه نوشت، کابینه این رژیم همچنان به دنبال یافتن مسیری مناسب زیر قدس قدیم (محدودۀ دیوار کشی شدۀ مسجد الاقصی) برای عبور قطار تل آویو است تا خط این قطار را در عمق 50 متری زیر زمین به محوطۀ دیوار براق وصل کند.
" اسرائیل کاتس " وزیر راه رژیم اشغالگر چندی پیش گفته بود که خط راه آهن تل آویو را به شهر قدس متصل خواهد کرد به نحوی که این خط به نزدیکی دیوار براق در قدس قدیم برسد.
بر اساس این طرح، رژیم اشغالگر زیر زمین و نزدیک دیوار براق یک ایستگاه قطار احداث خواهد کرد، که این ایستگاه ، ایستگاه دیوار گریه نامیده خواهد شد.
اجرای عملیات خط راه آهن تل آویو – قدس مستلزم حفر تونلی به طول 2 کیلومتر در عمق ده های متری زیر زمین و در اطراف قدس قدیم است .
هزینۀ احداث خط راه آهن دو ریلی تل آویو – قدس به طول 56 کیلومتر حدود 7 میلیارد شیکل (یک میلیارد و 850 میلیون دلار) برآورد می شود و پیش بینی می شود که این عملیات تا آخر سال 2017 پایان یابد.
رژیم صهیونیستی عملیات دیگری را برای احداث خط راه آهن هوایی در قدس برای متصل کردن منطقه جبل الزیتون مشرف بر مسجد الاقصی به محوطۀ دیوار براق اجراء می کند که شورای اجرائی سازمان علمی ، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) این عملیات را محکوم کرده است.

منبع: العالم