تظاهرات صدها تونسی در محکومیت تروریسم رژیم صهیونیستی shia muslim                   
مردم تونس در اعتراض به ترور «محمد الزواری» به دست مزدوران اسرائیلی و محکومیت برنامه‌های تروریستی رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش مصاف، صدها تونسی در محکومیت ترور«محمد الزواری» مهندس هواپیما که با مقاومت اسلامی (حماس) همکاری می کرد، در خیابان الحبیب بورقبیه تونس تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پرچم تونس و فلسطین و تصاویر الزواری، شعارهایی همچون«ملت خواهان جرم دانستن عادی سازی است»، «مقاومت مقاومت نه صلح نه آشتی» که به اشغالگران صهیونیستی اشاره دارد، سردادند.

در میان تظاهرات کنندگان مسئولان حزب های سیاسی تونس از جمله حرکت النهضه، فراکسیون دمکرات، حرکت ملت، ائتلاف دمکراتیک و حزب جمهوری و تونس اراده دیده می شدند.

«هادی المجدوب» وزیر کشور تونس در کنفرانس مطبوعاتی گفت: الزواری 10 سال پیش به جنبش حماس پیوست و یکی از مهندسانی که هواپیمای بدون سرنشین «ابابیل» را توسعه داد؛ این هواپیما فضای هوایی رژیم صهیونیستی را در سال 2014 میلادی نقض کرد.

المجدوب افزود: اطلاعات اولیه نشان می دهد که سرویس های خارجی در عملیات ترور الزواری دخالت داشتند. برنامه ریزی این عملیات از ژوئن گذشته انجام گرفته است.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی 10 نفر مظنون را به اتهام دخالت در ترور بازداشت کردند.

وکلای تونسی همچنین در اعتراض به ترور الزواری دربرابر کاخ عدالت در تونس تجمع کردند؛  تظاهرات دیگری نیز در شهر صفاقس در محکومیت ترور این مهندس تونسی برگزار شد.

احزاب سیاسی تونس، سازمان‌های جامعۀ مدنی، دانشجویان، اعضای اتحادیه‌ها و وکلا علیه تروریسم صهیونیسم یک هفته خشم عمومی اعلام کرده‌اند.

زواری پنجشنبه گذشته در خودروی خود در برابر منزلش در شهر  صفاقس با هشت گلوله ترور شد. این مهندس تونسی به جنبش مقاومت حماس در ساخت پهباد کمک می کرد.

منبع: شبستان