پلیس آمریکا در 2سال اخیر 86 نفر را به اشتباه کشته است! shia muslim                   
پلیس آمریکا، حمل اشیای شبیه به اسلحه را از سوی مردم، یک چالش مهم ارزیابی می‌کند.

به گزارش مصاف، روزنامه واشینگتن‌پست در مطلبی نوشت: مقامات پلیس آمریکا در ایالت‌های مختلف معتقدند با چالش مهمی روبرو هستند که به دلیل حمل اشیایی بسیار شبیه به تفنگ ساچمه‌ای، سلاح‌های اسباب‌بازی و اسلحه‌های بدلی از سوی مردم ایجاد شده است. برخورد حاملان این اشیا با پلیس در 2 سال گذشته، مرگ 86 نفر را به دنبال داشته است. پلیس آمریکا در سال 2016 تا کنون 43 نفر را به ظن تلاش برای استفاده از سلاح، به اشتباه به قتل رسانده است.

پژوهشگرانی که بازار سلاح‌های اسباب‌بازی و بدل‌های شبیه به اصلِ آمریکا را مطالعه می‌کنند می‌گویند علاقه مصرف‌کنندگان به این کالا‌ها افزایش یافته است.

به گفته مقامات پلیس، راه مناسبی برای تشخیص سلاح‌های اصل از بدل وجود ندارد. تلاش‌ها برای جلوگیری از تولید این سلاح‌های بدل با شکست مواجه شده است. مخالفت گروه‌های طرفدار حمل سلاح – به خصوص «انجمن ملی اسلحه» -- یکی از مهمترین دلایل ناکامی در این حوزه محسوب می‌شود.

کنگره آمریکا 25 سال پیش کوشید برای مقابله با شلیک به افرادی که سلاح‌های بدل حمل می‌کنند، قوانینی تصویب کند. این موضوع در سال 2014 و زمانی دوباره جنجال‌آفرین شد که پلیس «کلیولند» یک نوجوان 12 ساله را به قتل رساند. او در پارکی در حال بازی کردن با یک تفنگ اسباب‌بازی بود. پلیس مدعی شد تنها به یک تماس تلفنی در خصوص تهدید یک مرد در برابر یک مرکز تفریحی پاسخ داده است.

منبع: العالم