فیسبوک حساب کاربری فلسطینیان را بست shia muslim                   
پس از دیدار ماه گذشته وزرای رژیم غاصب اسرائیل با مسئولان فیسبوک، این شبکه اجتماعی اقدام به مسدود کردن حساب‌های کاربری فعالان و روزنامه‌نگاران فلسطینی کرده است.

به گزارش مصاف، به نقل از روزنامه «ایندیپندنت»، گزارش جدید یک سازمان حامی حقوق فلسطینیان حاکی از آن است که موارد دستگیری فلسطینی‌ها از جمله روزنامه‌نگاران، به خاطر گذاشتن مطلب در رسانه‌های اجتماعی، در یک سال اخیر به شدت افزایش یافته است.

موسی ریماوی، نویسنده این گزارش و مدیر مرکز توسعه و آزادی‌های رسانه‌ای فلسطینیان در این باره گفت: شبکه‌های اجتماعی، دریچه کارآمدی برای توانمندسازی فلسطینیان و روزنامه‌نگاران فلسطینی برای بیان آزادانه عقایدشان است.

وی افزود: اما جاسوسی و کنترل سیستماتیک نیروهای اشغالگر اسرائیلی به یک بستر باز برای آزار و اذیت و سرکوب کاربران تبدیل شده است.

علاوه بر آن، مقامات صهیونیستی با فشار آوردن به شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را مجبور به برداشتن مطالبی می‌کنند که از نظر آنان منجر به ایجاد خشونت می‌شود.

هیئتی از فیسبوک در ماه سپتامبر(شهریورماه) با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار داشتند و پس از آن اعلام کردند: مذاکرات «موفقی» با «گیلاد اردان»، وزیر امور داخلی رژیم اسرائیل برای مقابله با «افراط‌گری آنلاین» داشته‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین اعلام کرد: حداقل حساب ۱۰ نفر از کارکنان این مرکز خبری بسته شده و حساب بیش از ۲ میلیون فلسطینی به صورت موقت مسدود شده که نتیجه دیدار مدیران فیسبوک با مقامات رژیم غاصب است.

ماه گذشته نیز حساب‌های کاربری بسیاری از روزنامه‌نگاران خبرگزاری‌های فلسطینی در کرانه باختری مسدود شد.

منبع: ایکنا