درخواست ۷۰ روشنفکر آمریکایی برای تحریم اسرائیل shia muslim                   
بیش از ۷۰ تن از روشنفکران و دانشگاهیان آمریکایی با انتشار یک نامه سرگشاده، خواستار تحریم هدفمند شهرک‌های اسرائیلی و محصولات آن‌‎ها شدند.

به گزارش خبرگزاری مصاف، روزنامه اسرائیلی هاآرتص در گزارشی اعلام کرد امضاکنندگان این نامه، آن را در مجله «نقد و بررسیِ کتاب نیویورک» The New York Review of Books منتشر کردند.

 آن‌ها در این نامه از دولت آمریکا خواستند تا شهرک‌ها را از منافع تجاری محروم کرده و برای نهادهای اقتصادی اسرائیلی در کرانه اشغال‌شده باختری معافیت مالیاتی قائل نشود.

از زمان اشغال فلسطین، رژیم اسرائیل ۱۲۰ شهرک در مناطق اشغالی ساخته است. سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان، شهرک‌های اسرائیلی را غیرقانونی می‌دانند؛ چرا که این شهرک‌ها در مناطق اشغال‎شده به دست اسرائیل در جنگ ۱۹۶۷ ساخته شده‌اند و براساس کنوانسیون ژنو، هرگونه ساخت و ساز در مناطق اشغال‌شده ممنوع است.
جهت مشاهده متن کامل خبر به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

در بخش‌هایی از سرزمین فلسطین که شهرکی نیز در آن‌ها وجود ندارد، وجود ایست‌های بازرسیِ متعدد، به شدت آزادی فلسطینیان را محدود کرده است.

تل‌آویو در همین‌حال با ادعای توسل ساکنین فلسطینیِ روستاها و شهرها به خشونت، مناطق مختلف را تحت محاصره همه‌‎جانبه و طولانی‌مدت قرار می‌‎دهد.

روشنفکران آمریکایی اعلام کردند سرزمین‌های فلسطینی که شهرک اسرائیلی در آن‌ها وجود ندارد، نباید تحت تحریم اقتصادی، سیاسی و فرهنگی قرار بگیرند.

این نامه در حالی منتشر شده است که روز یکشنبه هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در نیویورکِ آمریکا دیدار کرد.

کلینتون در این دیدار بر مقابله با جریان مشروعیت‌زدایی از اسرائیل از طریق اقداماتی نظیر مقابله با «انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» تأکید کرد.
جنبش بین‌المللی «انزوا، عدم سرمایه‎گذاری و تحریم اسرائیل» در ماه جولای سال ۲۰۰۵ با همکاریِ ۱۷۱ سازمان فلسطینی آغاز شد که خواستار«اَشکال مختلف تحریم علیه اسرائیل تا زمان عمل این رژیم به تعهداتش تحت قوانین بین‌المللی» شده بودند.

از آن تاریخ تاکنون هزاران داوطلب در سراسر جهان با هدف ارتقای آرمان مردم فلسطین به این کمپین پیوسته‌اند.

منبع: پرس تی وی