موج نفرت از آل سعود در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «شجره ملعونه» shia muslim                   
پس از معرفی شدن آل سعود به عنوان شجره ملعونه در پیام سالانه مقام معظم رهبری به حجاج، کاربران شبکه‌های اجتماعی با ایجاد هشتگ‌ها و صفحه‌هایی در شبکه اجتماعی از این نامگذاری استقبال کردند.

 به گزارش مصاف، کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی بویژه در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و فلسطین اصطلاح «شجره ملعونه» را در وصف خاندان سعودی بهترین نام برای آنها دانستند.

آنها در شبکه‌هایی مانند توئیتر، فیسبوک و شبکه‌های موبایلی درحال انتشار بخش‌هایی از پیام رهبر معظم انقلاب و تقبیح اقدامات آل سعود هستند.

لهجه شدید انتقادی پیام ایشان و توصیف واقعی خاندان سعودی نیز شور و شادی بسیاری در میان کاربران مسلمان شبکه‌های مجازی ایجاد کرده‌است.

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید...

پوسترهای طراحی شده با عنوان شجره ملعونه نیز با نمادهایی از پرچم عربستان و حکام این کشور، توجه کاربران را به خود جلب کرده و کاربران شبکه‌های اجتماعی دیگران را ترغیب به اظهار نظر خود دراین باره کرده‌اند.

توئیتر سهم بیشتری از فعالیت و نظرات کاربران را در این باره به خود اختصاص داده‌است و کاربران مسلمان از کشورهای مختلف از هشتگ شجره ملعونه استقبال و آل سعود را به دلیل ناتوانی در پذیرایی از زائران حرم امن الهی محکوم کردند.

یکی از کاربران در صفحه توئیتر با انتشار پوستری با عنوان «السعودیه#الشجرة#الملعونه» نوشت: به برکت این شجره ملعونه، حرم امن الهی به کشتارگاه زائران بیت‌الله تبدیل شد.

کاربر دیگری به نام «ربی سعد» نوشت: لعنة الله علی آل سعود من الملک لاخرالعنقود «لعنت خدا بر آل سعود از پادشاه تا آخرین نفر در این خوشه.»

کاربر دیگری در توئیتر نوشته‌است: عراق را پاره پاره، سوریه را زخمی و یمن را قتل‌عام کرد، این شجره نحس در همه کشورهای عربی مرگ می‌پراکند.

دیگر کاربران نیز هر کدام به شیوه‌ای به تقبیح اقدامات آل سعود و مفتیان درباری آنها پرداخته‌اند.

در فیسبوک نیز حساب های کاربری با عنوان «الشجره الملعونه» ایجاد و کاربران نظرات خود را درباره فاجعه منا و جلوگیری از ادای حج مسلمانان و بدرفتاری با زائران و ارتباط محکم آنها با رژیم صهیونیستی بیان کرده اند.

برخی از کابران نیز با بازنشر سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره آل‌ سعود به اقدامات ننگین حاکمان سعودی واکنش نشان داده اند.

منبع: دفاع پرس