نظرسنجی: بیشتر زنان امریکا نابرابری جنسیتی را در این کشور تجربه کرده اند shia muslim                   
بر اساس یک نظرسنجی جدید، بیشتر زنان ساکن امریکا تبعیض جنسیتی را تجربه کرده اند.

به گزارش مصاف، نتایج نظرسنجی مشترک «ان.بی.سی نیوز» و «سِروِی مانکی» (NBC News/SurveyMonkey) نشان می دهد 51 درصد از زنان امریکایی در جامعه با تبعیض های جنسیتی مواجه شده اند.

بسیاری از شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنین گفته اند جامعه امریکا هنوز به نقطه ای نرسیده است که در آن زنان و مردان از فرصت های برابر برای پیشرفت و دستیابی به موفقیت برخوردار باشند.

شمار زنان دموکراتیک که تبعیض جنسیتی را در جامعه امریکا تجربه کرده‌‌اند 23 درصد بیشتر از زنان جمهوری خواه بوده و در نتایج این نظرسنجی نسبیت آنان 62 به 39 درصد عنوان شده است.

در میان زنان مستقل نیز 46 درصد گفته اند به شخصه با تبعیض جنسیتی مواجه شده اند.

موضوع برخورد ناعادلانه با زنان و تبعیض جنسیتی در جامعه امریکا از جمله موارد اصلی مورد بحث در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور به شمار می آید.

دونالد ترامپ، داوطلب پیشتاز درون حزبی جمهوری خواه برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا ، 26 آوریل (7 اردیبهشت) در سخنرانی تبلیغاتی خود به جنسیت هیلاری کلینتون، پیشتاز انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها، به عنوان عاملی اثرگذار در پیشبرد رقابت وی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا اشاره کرد و افزود، در حقیقت زنان نیز به این نامزد زن علاقه ای ندارند.

روز چهارشنبه، ترامپ بار دیگر از حربه جنسیت برای تضعیف کلینتون، نامزد احتمالی حزب دموکرات امریکا، استفاده کرد و مدعی شد ماهیت سخنان وی تبعیض جنسی نیست.

وی در مصاحبه تلفنی با یک برنامه تلویزیونی (Good Morning America/ صبح به خیر امریکا) گفته های خود را «واقعیت» محض دانست و گفت:« اگر کلینتون مرد بود، فکر نمی کنم 5 درصد از آرا را به دست می‌آورد... تنها عامل پیشرو در تلاش وی زنان هستند ، گرچه موضوع جالب این است که زنان نیز به وی علاقه ای ندارند.»

ترامپ کلینتون را نامزدی نامطلوب و دارای نقطه ضعف دانست و گفت: «وی در انتخابات خوب پیش نخواهد رفت و من مشتاقم آن را نشان دهم.»

نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه یو اس ای تودی که در هفته اخیر منتشر شده است ، نشان می دهد 66 درصد از زنان امریکایی واجد شرایط رای نسبت به ترامپ نظری مخالف داشته‌اند در حالی که دیدگاه 48 درصد از زنان شرکت کننده در این نظرسنجی به نفع کلینتون نبوده است.

منبع: پرس تی وی