شهید دکتر احمدرضا احدی

وبسایت رسمی انتشار اطلاعات نظام سلامت امریکا


وبسایت رسمی انتشار اطلاعات نظام سلامت امریکا
حوزه شفافیت بخش سلامت Health sector Scope
موضوع معرفی Introductory Subject
جغرافیا ایالات متحده United States Geography
نوع مطلب وبسایت Website Type
زبان انگلیسی English Language
منتشر کننده healthdata.gov healthdata.gov Publisher

وبسایت healthdata.gov یکی از تارنماهای زیرمجموعه وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متّحده امریکاست (HHS.gov) که اطلاعات مختلف این ارائه‌دهندگان نظام سلامت امریکا را مانند کیفیت خدمات آنها و هزینه‌ی خدمات عمومی، بصورت داده‌باز در اختیار عموم کاربران قرار می‌دهد. این اطلاعات توسط کامپیوتر قابل شناسایی و خواندن هستند و می‌توان از آنها برای انجام تحلیل‌های ثانویه استفاده نمود. این وبسایت در قسمت «درباره» خود را اینطور معرفی می‌کند:

سه دهه پیش، اداره ملّی اقیانوسی و جوّی امریکار انتشار اطلاعات آب و هوا را بصورت رایگان و الکترونیک آغاز کرد. امروزه کارآفرینان و نوآوران در سراسر کشور از این اطلاعات استفاده می‌کنند تا گستره عظیمی از نرم‌افزارها و سامانه‌های ارزش افزوده که به مردم امریکا سود می‌رسانند ایجاد کنند که شامل اخبار هواشناسی، وبسایت‌ها، نرم‌افزارهای گوشی‌های همراه، بیمه‌ها، تحقیقات و بسیاری دیگر از تولیدات می‌شوند. به همین منوال وزارت بهداشت نیز شروع به «آزادسازی» (Liberating) اطلاعات کرد تا داد‌ه‌ها به راحتی موجود و در دسترس مردم و نوآوران در سراسر کشور قرار گیرد. این اطلاعات شامل کیفیت خدمات ارائه‌دهندگان، فهرست تمامی ارائه‌دهندگان در کشور، پایگاه داده‌ی آخرین دانش علمی و پزشکی، اطلاعات محصولات و خدمات مصرفی، اطلاعات عملکرد انجمن‌های سلامتی، اطلاعات مخارج دولتی و بسیاری اطلاعات دیگر می‌باشد.


این مطلب متعلق است به بلاگ «داده باز برای ایران» و ترویج آن صرفا در راستای اعتلای کشور عزیزمان مجاز می‌باشد.

IRAN

shia muslim

استاد رائفی پور

شفاف سازی

شفافیت

شفافیت برای ایرانیان

شهید احدی

مصاف

ملایر

موسسه شهید احدی

۹۴/۱۱/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات (۰)

هنوزهیچ نظری ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی